Milan-modely.wz.cz

Obsah

Ecureuil AS 355N(R50 Titan)

1.3.2009 - Aby bylo na sezónu vše nachystáno, tak jsem provedl kontrolu a generálku elektroinstalace u mého Ecureuila a samozřejmě překontrolování dotaženosti všech spojů.
Klikni Klikni

Při této příležitosti jsem heli osadil lepším indikátorem napájecího napětí od Víti Klabačky pod názvem LET-01.
Tento letový tester má hned několik výhod. Kromě toho, že standardně indikuje aktuální napětí aku, ukazuje i maximální pokles napětí blikající LED-diodou i po přistání, akusticky varuje při nízkém napětí, indikuje přítomnost signálu z přijímače po zapnutí, počet článků zdroje a další.
Klikni Klikni

Akumulátory RC i osvětlení jsem zkontroloval a trochu přeskupil, zmenšil množství propojek a vyměnil některé kablíky s konektory. Elektroniku pro osvětlení Night Fly/2 jsem trochu předělal a opět nainstaloval pod desku držící aku. Přidal na vnější část další cinch konektor pro nabíjení aku osvětlení.
Teď je vše přístupné zvenčí: tankování, žhavení, nabíjení obou aku.
Klikni Klikni

Na závěr ještě nějaké kosmetické úpravy zvenčí polámaných antén atd.
Stěrače jsem raději přilepil napevno k čelnímu sklu, jelikož jsem je za letu už dvakrát ztratil.
Nebýt bystrozrakého T. Dodka z Lupenice, tak už je nemám-Díky.
Klikni Klikni

9.9.2008 - V létě 2008 jsem si pořídíl polomaketu Ecureuil AS 355N s mechanikou TT Raptor 50 Titan. Není to zřejmě přesné maketové zbarvení, jak uvádí v RCR 2/2008 Jiří Zikmund, ale na pohled vypadá velice pěkně.
Klikni Klikni

Pro pohon slouží O.S. Max 50 SX Hyper, výfuk-original TT.
Klikni Klikni

Vybavení:
4x servo-ACE DS 1313, gyro 401+ s 9254, aku. elektronika 4x Nimh GP 3700, aku osvětlení 4x Nimh 2500, 2x vypinač elektroniky, 1x vypínač pro osvětlení, tankovací ventil MPjet, indikátor stavu aku, externí vývod nabíjení /cinch/, externí vývod žhavení /cinch/, kovová rotorová hlava.
Dále je vrtulník vybaven osvětlením a hledáčkem řízéné elektronikou Night Fly /2. Osadil jsem jej přijímačem Futaba R-168 DP PCM 35MHz a napípal do rádia (Futaba FX18 V2)
Ve vzduchu vypadá hezky, jak říkají kolegové „konečně to vypadá jako vrtulník a nečouhá tomu vzadu jen trubka“.

Klikni Klikni

Ve srovnání s mým dosavadním T-Rex 450 je Ecureuil naprosto hodný a klidný, na řízení je více času, jen ten roztočený rotor u mě vzbuzuje velký respekt. V neposlední řadě je také na obloze nesrovnatelně lépe viditelný, rozdíl oproti T-Rexovi je vidět na fotce.
Klikni Klikni

Jeho hmotnost je 4,6 Kg, což se zdá být na padesátku hodně, ale o to je stabilnější a věrohodnější, není určen pro akrobacii, ale loping zaletí bez problému. Motor asi dělá své, protože i ve stoupání je svižný.
Autorotace mu také jde, nechtěně odzkoušena po roztržené hadičce v nádrži.

Spodek

© 2007 -  holhas design