Milan-modely.wz.cz

Obsah

T -Rex 450S

9.9.2008   - Po pádu v červnu 2008 jsem byl nucen vyměnit bočnice. Zvolil jsem laminátové, jsou to nějaké tuningové od Hořejšího a měli by být ze silnějšího profilu než originály. Vyměnil jsem i gyro za Logitech 2100, s tím, že GY401 použiji do větší heliny.
Minimálně v nastavení má větší možnosti než 401-ka. Můj suběktivní dojem je, že i na mé helině toto gyro chodí lépe než původní.
Další změnou jsou listy, původní KOK, ale nějaké dvojkové, jsem vyměnil za SABy. Tak ty chodí úplně skvěle, krásně drží stopu a létá to jako po kolejích.

Klikni Klikni

10.4.2008   - U Jirky Majznera v Hlinsku jsem viděl na T-Rexovi docela pěkný kovový komplet zadní vrtulky.
   Ten můj plastový měl ohromné vůle a tento byl podstatně lepší. Když jsem zjistil, že se dá pořídit za 850,- Kč tak jsem neváhal a pořídil ho také. Komplet je i s řemínkem a zpracování na velmi dobré úrovni. Poloha smykátka je lépe řešena a dají se nastavit větší výchylky na obě strany - u původní to šlo na jednu jen málo. Je to zřejmě díl z CopterX a velice dobře zpracován. V letu se výměna projevila větší přesností a rychlejší piruetou na obě strany. Řemínek se mi zdá kvalitnější než originál Align - nemá otřepy.
Klikni Klikni
Další vychytávkou, kterou mi Jirka poradil je použití závitové tyče 2mm a matiček pro stažení držáku ocasní trubky (kostky). Držák je u verze "S" plastový a v něm samořezné šroubky a ta trubka trochu cestovala a povoloval se řemínek. Po této úpravě drží. Je třeba kostku držáku provrtat vrtákem 2mm a závitovou tyč prostrčit, zkrátit a na obou stranách stáhnout matičkami 2mm. Já jsem použil samojistící.
Klikni Klikni

28.1.2008   - Pořídil jsem T-Rexovy nový motor a serva pro cykliku,původní motor ALIGN, který na učení bohatě stačí, jsem v lednu 2008 vyměnil za Megu..
Originální regulátor (v governor módu nepoužitelný) nahrazen Kontronikem JAZZ 40-6-18 již v létě 2007, který je opravdu super a nemusí se nic nastavovat. Align se dá použít, ale musí se nakřivkovat.
   Na vrtulce servo Futaba S3154 o moc lepší než původní analog - zatím stále drží a neshořelo, napětí BEC 5,2V. Na kolektivu původně GWS, nyní výměna.
Zvolil jsem s ohledem na spotřebu motor MEGA 16/15/3 s označením F. Pro 3D piloty je spíš 16/20/2 také už dělají ve verzi F (ale větší spotřeba a větší hmotnost).
Motor Motor
Písmeno F značí nový typ pro vrtulníky, který má zabudovaný ventilátor pro chlazení, silnější magnety a boční vývody. Před montáží je nutné zvětšit díry v držáku pro motor v šasi vrtulníku na průměr 3mm, Align byl připevněn šrouby 2,5mm. Aby motor Mega dobře dosedl je nutné ( u verze "S") do roviny dopilovat vnitřní rohy bočnic na které asi 2mm naráží. Jelikož jsou kabely vyvedeny bokem, tak jsem je propojil vrchem nad regulátorem a dospod nic nevyčnívá.
T-rex T-rex
Jelikož jsem při každém karambolu měnil alespoň jedny převody u serv GWS, rozhodl jsem se pro výměnu za odolnější. Zdeněk Dráždil mi už v létě 2007 ukázal novinku Power HD 1810MG a říkal, že první zkušenosti jsou výborné. Jsou digitální s kovovými převody, poměrně rychlá a spolehlivá za dobrou cenu, tak padla volba na ně.Montáž serv je naprosto bezproblémová a pasují úplně přesně.
servo T-rex
  K letovým vlastnostem po výměně:
Co se týče serv, větší tuhost je zřejmá už při motáži. Páky serv jsou masivnější, chod přesnější. Kupodivu jak jsem vše nastavil na stole, tak vrtulník při zavisení nikam neutíkal, na povely reaguje přesněji. GWS páky se při razantnější změně kroutily a stále se zvětšovali vůle. K motoru je třeba říci, že disponuje jinými otáčkami na volt (2800ot/V) proti původnímu Align (3550ot/V). Použil jsem tedy místo 12z pastorek 14z.
   Létám v governor módu (Kontronik Jazz 40-6-18) při 60% plynu (rovná křivka) rotor točí 2300 ot/min, při 100% 2700 ot/min. Ještě je možné použít 15z pastorek, který se dá k T-Rexovi pořídit a otáčky ještě zvětšit. Je znát větší kroutící moment a motor se tolik nedusí jako orig. Díky aktivnímu chlazení je sotva vlahý, musím ale podotknout, že venku bylo necelých 10st. nad nulou. Letový čas 8 minut s Lipol 3S 2200mAh. Výsledkem těchto změn je jak vyšší výkon, tak větší přesnost řízení. V součastnosti T-rex vypadá takto:
T-Rex
Jelikož loňské Lipolky už trochu vadnou (70 cyklů), tak pořizuji nové.Udávají až 50C, tak uvidíme co vydrží. Na přichycení používám zip 3m.
Aku Aku
Ještě k instalaci konektorů. Už jsem několikrát viděl jak se při výměně a nechtěném zkratu taví kabely. Při takto chráněných koncích od aku nemůže ke zkratu dojít.
Kabely Kabely
Smršťovácí bužirku nechám přesahovat asi 5mm přes konektor a ta se při spojení převleče přes protikus. U aku je nutné použít konektory samice!!! Jo už jsem to také viděl naopak a to je malér hned. Na závěr něco málo k nastevení vysílače. Používám Futabu FX 18V2.
   Na doporučení jednoho předního vrtulníkáře jsem ve všech režimech (Normal, Idle1, Idle2) nastavil stejný průběh kolektivu -100, -50, 0, +50, +100 (úhly rotorových listů +10 a -10 st.)a měním pouze otáčky pro daný režim. Má to obrovskou výhodu - pří změně režimů to nekopne do kolektivu, ruce si zvyknou na stejné polohy páky + a -. Alespoň mě to velmi vyhovuje. Není mít třeba obavy, že by pro vis byl vrtulník moc divoký, protože snížením otáček na 2200 - 2300 ot/min dost ztupne a je i pro vis dobře ovladatelný a dá se plynule i za letu přecházet mezi režimy.

Starší fotky ZDE >>

Spodek

© 2007 -  holhas design